twodudesinaustria.blogg.se

Följ två Erasmus-studenters resa till den Österrikiska staden Klagenfurt

Nu är vi på plats

Publicerad 2014-02-27 16:59:45 i Allmänt,

Detta resesällskapet var kanske inte helt optimalt, då denne ståtlige herre hade onekligen svårt att hålla sig vaken under resan.
 
 
Nu börjar man komma lite tillrätta efter en 10 timmars flygresa med övervikt. Lyckades klara mig med mitt 27 kg (max godkänt är 23) tunga bagage från Göteborg till Wien utan att behöva betala övervikt, men i Wien var det totalstopp, hur mycket man än försökte med sin skandinaviska charm. Det var bara att betala en övervikt på 580 kr och se glad ut. Vad gäller våra rum här i Klagenfurt så bor vi förvånansvärt fräscht (i alla fall jag, David har det lite värre). Jag delar toalett och dusch med en trevlig turk medans David delar det med två andra personer en våning upp. Dessa två personer verkar inte vara speciellt ordningsamma då toalett och dusch inte var speciellt fräscht. För oss som känner David Ahlm, kan räkna ut att detta var inte något som uppskattades.
 
I övrigt idag så har vi fått en lite rundvandring i skolan och även fått uppleva fantastiskt väder med underbar vårsol nere vid den stora insjön Wörthersee. Vi har även startat upp ett Österrikskt bankkonto för att kunna betala hyran. Har även idag försökt köpa lakan, påslakan och handdukar men de Österrikiska mataffärerna hade inte så mycket att erbjuda. Då min packning var så pass stor så lyckades jag aldrig att få med mig detta, resultatet av detta blev till att sova första natten i mjuksbyxor och en hoodie. IKEA står på schemat imorgon!
 
Livsnjutaren i egen hög person
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela