twodudesinaustria.blogg.se

Följ två Erasmus-studenters resa till den Österrikiska staden Klagenfurt

Svensk Sommar!

Publicerad 2014-03-19 00:02:38 i Allmänt,

De senaste dagarna har bjudit på kanonväder, runt cirka 18-21 grader, vilket självklart leder till att vi vikingar direkt kastar oss ut för att lägga grundbrännan inför sommaren. Första brännan är lagd och solstolarna är inköpta. Med tanke på den otroligt lilla mängd studier just nu, öppnar det upp för oss att göra allt annat förutom att studera, som till exempel tidigare nämnt: jobba på brännan, men även hajk, upptäckande och öldrickande.
 
Idag tänkte jag att jag kunde passa på att skriva eftersom det var ett bra tag sen. Jag har inget annat för mig idag ändå då jag valde att skippa de sedvanliga festerna som hålls varje tisdag på det andra studentboendet "Mozartheim". David kunde givetvis inte backa ur ett sådant ypperligt tillfälle, men med tanke på den offantliga mängd alkohol som har konsumerats de senaste veckorna inte direkt är till min fördel, så känner jag ändå att jag kan missa detta idag, det är ju ändå varje tisdag, right?
 
 
Lite bilder från våran hajk till toppen på ett av de bergen som ligger runt sjön här. Detta var en ypperlig möjlighet för mig att få testa på min nya backpacker ryggsäck jag köpt! Finns mycket bättre bilder på systemkameran, men lyckades dessvärre glömma kabeln för att föra över bilderna, så de bilderna får ni vänta med att se tills Emma kommer.
 
 
Nedan ser ni en av våra upptäcktsfärder vi gjort ihop med våra nyfunna vänner, bestående av bl.a. nationaliteter från Finland och Tyskland. Vi smet in i ett övergivet torn som vanligtvis har en låst dörr, denna var dock uppbruten nu, så det var bara för oss att knalla in. Efter att gått upp för gamla smala trappor möttes vi av en fantastisk utsikt över sjön.
 
 
Sista två avslutande bilderna bilderna speglar ganska bra hur de senaste dagarna varit
En rejäl portion pasta efter ett stenhårt gympass ihop med våran tyska vän Pepe!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela