twodudesinaustria.blogg.se

Följ två Erasmus-studenters resa till den Österrikiska staden Klagenfurt

Zell am see/Kaprun

Publicerad 2014-03-24 18:52:35 i Allmänt,

I helgen har vi varit i Zell am see/Kaprun och åkt skidor, det var en organiserad trip för oss erasmus-studenter.
Så 150 taggade studenter anlände på fredagen för att förbereda allt inför morgondagens aktiviteter i backen.
Första kvällen gick vi runt i byn och upp på en höjd i ett fackeltåg, rätt mysigt måste jag erkänna!
 
 
Första skiddagen bjöd på underbar skidåkning, vackra vyer och ett soligt landskap, jag låter bilderna tala för sig sjävla.
 
På kvällen hade det annordnads ett "all you can drink party" som ni kanske förstår av namnet blev det en väldigt hård natt! dagen efter möttes vi av nysnö, rättare sagt en halvmeter nysnö i backen. Detta erbjöd oss riktigt rolig skidåkning dock tror jag Erik uppskattade de mer än mig då jag var totalt utpumpad av allt party dagen innan och bristen av sömn. Kan säga så här, jag spenderade lika mycket tid på benen som liggandes med ansiktet nedåt i snön, detta gjorde det även svårt för Erik att åka då han fick uppleva väldigt många skrattanfall...
/D

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela